Luddigt Om Fylla

Jag vet att knappt någon kommer hålla med mig om det jag skriver nu, och jag vet egentligen inte varför jag skriver detta, men jag vill nog helt enkelt bara skriva av mig och få ner mina tankar på "papper".
Många kommer nog sluta läsa så fort dom läser orden "alkohol" och "dåligt" i samma mening, men det är väl mer eller mindre vad mitt inlägg denna tisdag klockan vettefan kommer handla om.
Jag är en av dom ytterst få som inte gillar alkohol, eller kanske mer vad alkoholen gör med folk. Jag tänker iofs inte ljuga, utan ska nog nämna att jag själv dricker någon gång i halvåret eller så, men då är det oftast någonstans där bara jag och några få utvalda blir påverkade.
Iallafall.
Ordet alkohol ger mig riktigt dåliga vibbar. Jag blir svinigt förbannad ibland när jag hör mina vänner prata om sprit, och speciellt om dom berättar att dom vart fulla. Jag vet inte varför, men jag vet att jag blir det. Jag tycker helt enkelt att folk är svaga som dricker, och jag hatar det faktum att de flesta blir riktiga idioter när de dricker. De slåss och härjar, blir högljudda och hotar folk, deprimerade som satan blir vissa och andra blir glada. Det värsta är nog att de blir naiva, och gillar alla de träffar. Folk använder alkohol som en bortförklaring och syndabock, har de gjort något fel på fyllan blir det helt plötsligt inte deras fel utan det verkar som att man får göra vad man vill när man är full och man blir förlåten hur som helst. Är någon t.ex otrogen på fyllan visste den inte vad den gjorde, och kan därför inte hållas ansvarig. Men vad i helvete, borde inte personen i fråga ge fan i att dricka om den inte vill vara otrogen? Alla vet att man blir konstig när man dricker, därför anser jag att man borde bli extra arg på den som skyller ifrån sig på fyllan. Detta har inte hänt mig, men jag har sett mycket sånt skitsnack och det gör mig grymt förbannad.

Det bästa är nog när man hör folk berätta om hur roligt dom hade på festen i lördags, men sen vet man själv att just den personen sprungit runt och skrikit som en idiot hela kvällen, och till slut spytt ner sig själv samtidigt som den krälat i sin egen skit. Jodå, du hade nog roligt.
Det var ett väldigt extremt exempel, men bara att ta spårvagnen en sen lördagskväll i göteborg blir till slut odrägligt. Det luktar fan svin, det väsnas värre än i en hönsgård och folk som ranglar omkring med dimmiga blickar är långt ifrån sexigt. Men ändå verkar alla som dricker tro att de är det snyggaste som finns. För att bli attraherad av någon i onyktert tillstånd måste man antingen vara blind eller själv onykter. Har man själv druckit känner man inte fyllestanken runt andra, och det gör nog rätt mycket i just den frågan tror jag.

Alkohol påverkar inte bara dig, och det verkar hela mänskligheten ha problem med att fatta.
Jag vet inte vad jag vill ha sagt med det här inlägget. Ni får ta det som ni vill, gärna komma med någon sorts respons. Allt blev väldigt luddigt och allt jag ville ha med kom inte med, mest på grund av att jag själv inte vet vad jag tycker eller hur jag ska få fram det.

Hoppas att det gav något iallafall!
Tack för att ni läser.
Puss på er!


Tog denna bilden vid halloween


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0