Speciell Tisdag

Jävligt konstig ettårsdag idag, hörrödu.
Det blev lek med pulka som planerat och barnsliga som vi är (stolt) så tyckte vi att det var svinskojj! Det var vi tre 20-19-åringar och fem småkillar på tio år högst i en halvkass men ändå tillräckligt bra backe utanför Göteborg. Dom blev smått fundersamma när vi kom knallandes med pulka, tefat och Snow Racer (jag hade snowisen! :D) och jag tror att vi sabbade deras stämmning lite, men det var skojj som fan ändå. Vi var ändå bara där i någon halvtimme så det var nog inte så farligt :)

Det var när vi skulle hem som allting sket sig. Först kom inte bussen, och nästa buss kom fem minuter försent. När vi skulle byta spårvagn hade den precis gått så vi fick ta en lång omväg, och vi fick springa en del. Min hosta tyckte väldigt mycket om springdelen! Vi fick ta en del spårvagnar för att komma rätt och vi stapplade in ca 10 minuter innan filmen började. Mita sket fort som fan, jag kissade och sen gick vi in på biografen. Det första vi ser när vi går in i salen är några killar som sitter längst upp i mitten där vi visste att våra platser var bokade och självklart hade dom tagit våra platser så dom fick ta och hoppa ett snäpp. Dom blev självklart kaxiga när även dessa platsernas "ägare" kom och ville köra bort dom, men dom gav sig väldigt fort. Jag gissar att dom fattade hur jävla korkat det var att sätta sig på andra platser när hela salen är fullbokad ;) Dumskallar.
Vi satt där en stund och tittade på reklamen och då kommer det en kvinna som säger att det verkar vara dubbelbokat för jag satt på en av hennes döttrars platser. Väldigt snäll var hon, för det hela slutade med att jag och Mita såg att vi hade bokat fel datum, alltså imorgon samma tid, och det sög ganska förjävligt. Vi fick snällt gå därifrån och det kändes inte särskilt kul.
Men vi gick och tog en mysig fika istället och sen blev det Movieline så det blev bra ändå! :)
Förresten! Det står på lappar inne i Movieline att dom har sänkt priserna, och alla prislappar på filmerna är röda, men dom har höjt alla priser och inte sänkt dom! Vi skrattade när vi märkte det. Jävligt smart, men ändå lite väl rått.
Eller vad tycker ni?

Nu fick jag en bit julskinka :D Gott.
Imorgon blir det Avatar! XD

Ha en underbar kväll.
Tata!


Jag och Mita på studentbalen
Foto: Julia Petersson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0