Trevlig Bussresa

Jag hade flyt härom dagen. Huvudet var tungt av förkylningen och snoret rann som en flod ur näsan, och eftersom jag satt ensam längst bak i bussen stoppade jag papper i näsborrarna för att försöka få stopp på det. Skitbra tänkte jag, men sen kliade det på ryggen så jag satte mig upp med papper i näsan för att klia , och då vänder sig en dumskalle till kille om och glor på mig som om jag var en idiot. Hörrödudu, du hade glott ännu mer på mig om jag hade smetat ner sätet med snor. Hade han vart förkyld i en månad så hade han också gjort så, tro mig.
Man lär sig.

Sen när jag ska gå av bussen står jag, ganska dimmigt, bakom en tjej med en stor ryggsäck på ryggen och helt plötsligt inser jag att min ena hörlur hade fastnat i någon sorts onödig klämma som hängde på ryggsäcken. Jag börjar fuppla för att få av den men hinner inte innan hon börjar gå av bussen. Jag snubblar efter som en dåre och får till slut fram ett "Ursäkta, min hörlur har fastnat i din väska...". Hon tog det jävla bra måste jag säga! Trevlig tjej det där.

Synd att man alltid känner sig så matt när man är sjuk, annars hade det ju vart skitkul att vara utomhus varje gång och se vad som händer ;)


Min ljusslinga :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0