Vad kan jag inte bli?

God morgon!
Vädret ser lika deppigt och tråkigt ut idag som det gjorde igår, vilket inte direkt piggar upp en när man måste sitta inomhus hela dagen. Iofs, hade det vart sol ute hade jag velat gå ut så jag har ju egentligen tur att det är kasst väder när jag är sjuk, men jävlar vad tråkigare det blir att sitta inne när det är mulet ute. Det blir så fruktansvärt mörkt och trist inne hos mig, och tänder man en lampa blir det bara dassigt ljust. Falskt ljust.
Usch.

Någon som ska göra nåt extra roligt idag?

I januari börjar jag i skolan! Ska läsa upp Historia A. Det kan vara bra att ha ifall jag ska läsa vidare och bli polis någon gång i framtiden. Lika bra att passa på nu när man är arbetslös ;)
Jag pratade med en studievägledare i måndags och det var väl knappast det mest positiva samtal jag har haft. Psykolog är tydligen lika svårt att bli som läkare, och hon sa väl rent ut sagt att jag inte kan bli det. Hon var väldigt duktig på att fastna på det negativa, och inte på något positivt. Det var som att komma dit, få en smäll på kinden (en sån där riktig käring-slap över kinden :D:D:D:D:D XD) och sen gå igen. Jag gick ju knappast dit för att få veta vad jag inte kan bli.
Men vad kan jag bli då? Socionom, kurator, kunde jag bli. Missförstå mig inte, det är säkert kul att bli kurator och det är väl det som jag är mest inriktad på, men det var hur hon sa det. Man fick verkligen dra informationen ur henne. Man tycker ju att studievägledare ska vara vana vid ungdomar, och att vi kanske inte vet hur allting funkar, men hon verkade inte ha en bra dag. Skåning var hon också. Inget fel på skåningar, men alla jag har träffat har vart riktigt konstiga. Kanske en eller två som man inte kan klaga på, men inga jag kan komma på nu på rak arm.

Nu ska jag fortsätta äta min frukost i mitt falska ljus här hemma. Kan det inte bli solförmörkelse så vi slipper se skiten? XD Så kan man tända lite mysiga stearinljus också.

Hoppas ni har en bra dag! :)
Tata!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0