Gul Snö från Norge

Hemma efter Halloweenhelgen! Bilder blir det nån gång, men inte just nu eftersom datorn är seg som fan.
Jag och Mita hade byggt upp en liten kyrkogård på stugans tomt med fyra gravar och en fågelskrämma som vi även belyste + en pumpa, och det verkade bli uppskattat :) Vi satte även upp lite lampor inomhus och massa stearinljus och annat kraffs, för att göra det lite extra hemtrevligt. Skräckfilm var ju ett måste, och käka tacos när det är filmkväll hör ju till. Skojj var det! :D

I fredags tittade jag och Mita på Död Snö, han hade köpt den för 69 spänn och vi tyckte att det var dags att se den. Jag hoppades ganska mycket på att denna nya zombiefilm skulle vara bra, men det grusades ganska snabbt efter att vi tryckt på play.
För det första gillar jag helt enkelt inte springande zombies. Detta förstör nåt så fan och det är en åsikt jag tänker hålla fast vid. Även att "zombisarna" kommunicerar med varandra och ser ut att tänka känns töntigt och all eventuell skräck man känt under filmens början försvinner bums. Jag tycker inte att kommunicerande och springande zombies ÄR zombies, de är nåt helt annat, och det har tyvärr för få människor förstått. Det är inte läskigt alls. Visst, dom var snygga och bra gjorda, men där tog det stopp.

Den otroligt kassa och meningslösa sexscenen orkar jag inte ens diskutera.

Hela filmen kändes som filmmakarnas antagningsfilm till Hollywood, i och med att  typ alla citat osv kom från amerikanska filmer. Deras, antar jag, hyllningar i filmen var alldeles för uppenbara och kändes mest som att dom snodde ideér i brist på egen fantasi. Jag ska ta ett exempel; i Shaun Of The Dead klipper dom ibland fort som fan mellan klippen med höga ljudeffekter, och detta användes i Död Snö. Det hade kanske funkat en gång, men även första gången kändes det alldeles för uppenbart och man störde sig på det, men när det användes minst tre gånger kändes det som mer än en hyllning. Jag tycker att hyllningar är bäst när dom är diskreta och inte avgör en hel scen, om du förstår vad jag menar.

Men som sagt, zombisarna var snygga, och även fotot var finfint. Helt skitenödig var inte filmen då jag skrattade typ tre gånger.

Hur var eran Halloween? :)

Tata!


Kommentarer
Postat av: camilla

Konstiga filmer ni ser, jag gillar ju bäst kärleksfilmer XD



Våran halloween spenderades i husvagen i Ullared XD



2009-11-01 @ 19:41:51
URL: http://camilla.blogg.se/
Postat av: Julia

Min halloween var grym :O

2009-11-05 @ 22:37:39
URL: http://jsomijulia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0