Knivar i foten

Igår måste vart den mest speciella dagen på väldigt länge! Först folket på arbetsförmedlingen som var hur knäppa som helst, och senare på dagen kom fyra småkillar på 12-15 år och jävlades med mig och Mita när vi satt och väntade på att bli insläppta på Kulturhuset. Det hela började med att småkillarna frågade vad vi hette, och fortsatte med att dom visade sina knivar. Sen fick vi helt plötsligt inte sitta där vi satt, för att då skulle vi dö, så dom ville tydligen att vi skulle gå därifrån. Vi vägrade såklart och detta gjorde dom smått frustrerade. Hela scenariot utspelade sig ungefär en kvart, och det var en del löjliga saker som hände under tiden, men det hela slutade iaf med att vi tröttnade på deras fjollfasoner och löjliga hot, så vi gick därifrån. Detta var iofs inte heller en väldigt lätt sak att göra eftersom killarna kände att dom inte hade tillräckligt övertag så en av dom knuffade Mita i ryggen, och innan han hann blinka (för att låta poetisk) så knuffade jag han det hårdaste jag kunde i ryggen åt andra hållet. Behöver jag ens nämna att han blev chockad som fan, och det enda han fick fram var "Din rödhåriga fitta!", varpå hela gänget begav sig lite snopet därifrån.

Men det dummaste av alltihop var att dom hela tiden sa saker som "Stick härifrån, ser ni inte att vi är invandrare". HUR korkad får man vara? Tydligen så ville dom att man skulle fokusera på att dom var invandrare, för att "invandrare är kriminella och farliga", men det är väl knappast smart? Dom var iofs väldigt unga så jag förstår att dom inte tänkte så jävla långt men någon borde snacka med dom om vad deras små kommentarer får för konsekvenser för andra invandrare. Det var uppenbart att dom visade knivarna bara för att känna makt, för när det väl drog ihop sig så glömde dom av knivarna helt. En av killarna höll nästan på att sätta kniven i foten när han tappade den. Höhö. Det var höjdpunkten på kvällen XD

Men självklart blir man nervös när nån viftar med knivar framför ansiktet på en.

Resten av kvällen fortsatte i ett mycket lugnare och händelselösare tempo, som tur var :) Det visades 7 filmer allt som allt, vissa mer seriösa än andra, och det hela blev en rätt lyckad kväll!

Jag hoppas att eran måndag var lugnare än vad min var, så hörs vi när vi hörs :)
Puss fan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0