Älskade Spårvagnar

Det är många som inte gillar spårvagnar (MITA!), men jag är en av dom som tycker att dom är lite charmiga. Visst, dom är brötiga som fan och det går inte alltid att lista ut när vagnen egentligen ska åka iväg, men Göteborg hade inte varit detsamma utan dom. På både bra och negativt sätt, gissar jag.
Men ibland händer det roliga saker på spårvagnarna och en av dessa kom jag ihåg igår av någon anledning som jag inte vet, jag bara mindes det helt plötsligt.

Jag och min kompis Linda satt på spårvagnen när det var som mest "trafik" runt fyra på dagen. Varje dag till och från skolan åkte vi förbi en annan skola och denna gången var inget undantag. Så när vi kommer fram till den skolans hållplats går det på tre glada tjejer i gymnasiestorlek och efter en stund när vagnen inte börjat åka än börjar dom ropa på en av sina tjejkompisar som verkade stå i en annan vagn längre bak. Glada som fan försöker dom övertala den andra tjejen att komma till deras vagn och får till slut som dom vill. Men precis innan tjejen hinner fram så stängs dörrarna, varefter tjejerna börjar dra i dörrarna istället för att trycka på en knapp som är till för att öppnas med. Medans vagnen lämnar hållplatsen lämnar även det glada humöret tjejerna och de åker vidare i tystnad.

Sen den dagen älskar jag spårvagnar.
Ha en underbar dag, allihopa!
Jag har gått och blivit sjuk, igen, och ska gå och tycka synd om mig själv tills Mita vaknar och kan göra det åt mig ;)

Tata!

Kommentarer
Postat av: Michelle [michellepaine.blogg.se]

Hej!

Skulle du vilja vara med i min fototävling med temat vårkänslor, nu när våren börjar närma sig!



Kram, Michelle!

2010-04-06 @ 20:40:04
URL: http://michellepaine.blogg.se/
Postat av: Mita

Vad gör du hos honom? .D

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/klick/article6859855.ab

2010-04-07 @ 13:10:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0