Mitas Dag

God kväll!
Idag är en väldigt speciell dag, nämligen min älskade pojkväns födelsedag! :D Så det har vart mycket tårta (två stycken), bland annat en som jag gjorde med banan, bär och nutella :) Både jag och Mita älskar den, och den verkade gå hem hos dom flesta som tur var. Inga klagomål iallafall ;) Leka med barn fick man göra också! Alltid skojjigt med lego, men det tar på en lite grann dom få timmarna dom var här. Jag fattar inte hur föräldrar orkar, jag är imponerad av er.
Han fick en skiva med Blackmore's NIght av mig, Past Time With Good Company, och han blev både glad och förvånad. Det var ingenting han sagt att han vill ha så han hade absolut inte någon minsta aning om vad det kunde vara. Precis som jag ville ha det!

Men inte ens en födelsedag kan man slippa att jobba, eller rättare sagt; alla andra dagar är vi lediga från jobb förutom just hans födelsedag. Klockan sju gick vi alltså upp för att skotta snö i sju timmar. Klockan tre var vi klara, en timme innan gästerna på det traditionella kalaset dyker upp. Men vi hann, var mest bara att duscha och byta om ;) Kändes bara kanske lite typiskt, och konstig dag att helt plötsligt få lite jobb på.

Förresten! Trafiken är inte att leka med ska jag säga er. I förrgår försökte vi åka två hållplatser med en buss hem till mig, men 20 meter innan första hållplatsen hade det skett en olycka så där tog det stopp. Bussen kör då tillbaka ner till centrum och vi tror att han ska släppa av oss, men istället tar han ett varv runt terminalen och kör sedan tillbaka samma väg, för att testa igen tror vi. Vi har fruktansvärt fel, och han kör istället bakom alltihopa, en annan väg som gör att vi missar helt våran hållplats och inte ens är i närheten. Ingen av oss har någonsin kört den vägen så vi har ingen som helst aning om var vi är, men vi ser til slut en buss mittemot som jag vet går tillbaka förbi våran hållplats vi egentligen skulle gått av på så vi kommer till slut rätt. En halvtimme försent bara. Men vi hade ingen tid att passa så skit samma XD Intressant var det!

Och igår skulle vi hem till Mita. Halv två stack vi hemifrån mig, skulle vart hemma hos Mita halv tre, men vi var hos honom sju.
Yes.
Braaaaa.
Men jag fick köpt mig två snygga plagg under tiden iallafall. Höhö.
Det får allt räcka, mina fingrar krampar efter skrivning och skyffling XD

Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0