Pirater och dyra Böcker

Bajsrövfanskap.
Jag sitter just nu och jagar efter en bok till min Historiakurs. För några dagar sedan ringde jag upp alla antikvariat som fanns i Göteborg, plus ett i Borås, och inte en enda kunde jag hitta. Men så hittade jag en privatperson på internet som skulle sälja sin för 300 spänn (nypris på en sån är typ 600) och då blev jag lycklig! Men den lyckan förvandlades till stress ganska fort för nu har han inte svarat på mitt mail varken igår eller idag, och det är idag jag föreslog att vi skulle ses och "byta". Jag fick snällt kolla upp annonsen igen och skicka iväg ett litet sms, ifall han inte har tillgång till internet eller liknande.
Bajs.
Det är inte meningen att jag ska få tag på en bok under 600.
Plus att jag har läxa tills på torsdag där jag väldigt mycket behöver boken. Ojdå.

Jag har börjat läsa en skitbra bok förresten! :)
Pirater - Sjöröveriets guldålder i Atlanten och Karibiska havet
Marcus Rediker
Fruktansvärt intressant är den. Den berättar bland annat om hur piraterna var som människor, deras sociala förhållanden och hur de fördelar makten på skeppen. Jag hittade den av en slump på biblioteket när jag letade efter min historiabok.
Hett tips till den som gillar pirater eller historia ;)

Nu blir det dusch och frukost!
Tata


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0