Allergi och Nyårslöften

För ovanlighetens skull så blev jag väckt idag av Mita, vilket antagligen hade kommit som en liten chock för folk som känner honom. Det brukar vara han som sover länge och jag som går upp lite tidigare. Klockan var inte mindre än två när han strosade in till mig med en bricka med två mackor och en kopp te i handen och tittade lite busigt på mig. Tydligen låter jag som Darth Vader när jag sover, jag måste ju andas med munnen eftersom näsan är igentäppt och det blir inget trevligt ljud när halsen är torr som fan efter en natts sovande.

Det verkar som att jag är allergisk förresten! Jag tog blodprov igår för att se varför i helvete jag vart förkyld så länge och det visade sig att jag antagligen är allergisk. Mot vad vette fan men det löser la sig. Läskigt att ta prov i armen för jag trodde det skulle göra lika ont som svinsprutan men det var inte ens lite likt. Elisabeth äger! (Hon som tog blodprov på mig)
Det känns lustigt att se sitt eget blod i sånna där rör. Det är lite svårt att tro att det är ens eget som ligger där i.

Nyårslöften.
Har ni några nyårslöften?
Jag fattar inte riktigt grejen med att lova sig något vid nyår. De flesta är väl stupfulla så om de mot all förmodan lovar sig något vettigt så kommer de ändå inte ihåg vad de lovat sig. Men om man bortser  från att folk är fulla och faktiskt lovar sig något, som t.ex att sluta röka, så tror jag att det blir alldeles för högtidligt när de lovar sig det just vid nyår. Man lovar sig inte för att man känner sig redo eller för att man vill, utan man lovar sig för att det är nyår. Kan man inte lova sig istället att man ska sluta när man är redo under året istället i så fall? Det känns lite mer trovärdigt att man kommer klara att hålla sitt mål då. Jag hade nyårslöften ett år, tror att det var i sjuan eller åttan, och redan efter två dagar var det som bortblåst. Jag kunde helt enkelt inte komma ihåg vad det var jag lovat! Nej, nyårslöften har aldrig varit något för mig. Jag lovar mig hellre saker under året, eller sätter upp mål när jag är redo för det och inte för att det är en kass tradition som säger att jag måste lova mig något.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0