Lite Kuriosa

Visste ni att det var under första (eller andra) världskriget som armbandsuret kom till? Man hade fickur innan dess och dom märkte att ha ett fickur i fickan och behöva lyfta lite på sig ur skyttegraven varje gång man skulle se vad klockan var, inte var en så väldans bra idé så man satte klockan på armen istället.
"Lite kuriosa", som min historialärare kallade det idag XD
Första dagen på historiakursen gick helt okej, jag tillochmed hittade byggnaden! Det ni. Det trodde jag faktiskt aldrig. Smooth and shieet. För en gång skull hittade jag en vettig människa (TACK, VETTIGA MÄNNISKA!) som kunde förklara vägen på min nivå så jag hittade dit utan några större problem :)

Jag är glad idag! Tur att det inte är sol ute, då hade jag nog dött av gladhet.
The Baseballs är sköna dom.
Locktång och hårspray är nerpackat! Ska fråga Mita snällt sen om han vill hjälpa mig med att göra den rockabillyfrisyren jag ska ha på klassträffen. Måste ju se om det ens går XD Vilka jävla problem jag kommer ha när jag ska duscha ut all den hårsprayen, jag fattar inte hur dom orkar! Layrite ska tydligen vara lika lätt att tvätta ur som hårgelé så Mita har sitt på det torra iaf ;)
Mjau, Mita.

Tata :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0