Greenpeace och Bävrar


Trög som fan i huvudet, men det får gå ändå.
Jag var på Serviceutbildningen idag från klockan nio till fyra. Vi har en så kallad "lekvecka" nu i en och en halv vecka och det tar allt på krafterna att bara leka ;) Hela dagen gick väl egentligen ut på att man ska lära känna alla och bli lite mer trygg i omgivningen, vilket verkade bli rätt lyckat ändå. En av uppgifterna var att dela upp oss två och två, och sedan intervjua den andra och efter ungefär 20 minuter ställa sig inför klassen och berätta det man fått veta om varandra. Jag hade tur och blev tilldelad en kille som jag redan snackat med igår och som jag visste hade lite humor. Vi började med en gång skojja om att jag skulle säga att han älskade bävrar och var en djurrättsaktivist. Detta slutade ungefär så, med en del ändringar. Våran berättelse var att vi var kusiner (min mamma var syster med hans pappa) och att vi är med i Greenpeace och räddar minkar från att bli päls. Med mina enastående improvisationer lurade jag även i dom att snubben jag intervjuade även hade blivit tagen av polisen men att jag själv alltid kunnat springa ifrån dom.
Så, mina damer och herrar, gör man det bästa av en intervjuuppgift!
Under dagen som gick blev jag fan skitförvånad när jag märkte att hälften faktiskt svalt allt med hull och hår. Jag kanske borde bli skådis? ;)
Nej, jag skippar nog det.

Har ni lyckats lura någon på det sättet förut?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0