Let's go Noodle

Fy fan vad underbart.
Förut satt jag och älsklingen och zappade lite slött mellan kanalerna på tv:n i väntan på att jag skulle äta upp min macka för att sedan gå ut, så hamnar vi på världens roligaste program/avsnitt nånsin!
Noodeling = Fiska malfisk med händerna.
Det var helt enkelt två karlar som skulle visa hur de gör när de fiskar catfish, eller som på svenska blir mal om jag minns rätt. Helt vanliga kläder hade de på sig, alltså shorts och ett linne, och vanliga skor. Det enda skydd dom hade tänkt på var att de kunde välja till handskar men det verkade inte som att det ens var nåt tal om det förrän programledaren själv fick testa. Det hela gick sen ut på att gubbarna gav sig ut i det grumliga skitvattnet full med ormar och iglar, letade upp ett hål och stoppade in hela armen för att se om det blev napp. Förlåt, nu var jag otydlig; napp innebar att fisken blev arg och attackerade genom att bita tag i hela handen, varpå gubben drar ut armen med fisk och lyfter upp den i famnen.
Stenhårt!
Fruktansvärt kul att titta på, gubbarna såg ut att tycka det var svinkul och hur normalt som helst. Dom simmade runt där i vattnet och verkade inte bry sig om att det fanns ormar och sån skit, och fick dom napp blev dom lyckliga som fan!
Snacka om att gilla sitt yrke. Man får leta länge för att hitta ett mer macho yrke än att noodla ;)

Nu ska jag se om jag hinner ta ett snabbt foto av min nya bikini innan Desperate Housewifes börjar!
Vi hörs när vi hörs!



Dom är ju knappast små


Kommentarer
Postat av: WÖÖÖÖÖÖÖÖ

HAHA! Helt klart bästa yrket xD Ska vi dra dit och bli noodling experts söstero? :D:D

2010-05-12 @ 13:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0